Autor: Hanka, 24. 04. 2006 (7580x shlédnuto)
Plánování, předvídání a přistání
To, že se Ti otevřel padák, ještě neznamená, že už jsi v bezpečí. Při
dnešních vyšších rychlostech padáků, rozdílných letových vlastnostech a
menších přistávacích plochách je zapotřebí mít plán a držet se jej.
PLÁNUJ SI SESTUP
Před tím, než nastoupíš do letadla:
- plánuj finální přiblížení, při kterém zůstaneš z dosahu překážek, turbulence a velkého provozu
- měj plán, co uděláš, když po poslední otáčce zjistíš, že jsi dlouhý nebo krátký
- rozhodni si, ve kterém místě a ve které výšce chceš být při zahájení přistávacího manévru
- urči si výšku, ve které si v případě potřeby nejpozději vybereš
náhradní přistávací plochu. Ujisti se, že víš, kam v okolí letiště je
dobré přistát a kam ne
UDĚLEJ SI PROSTOR
Zadní popruhy
Jakmile se Ti začne nafukovat vrchlík, uchop zadní popruhy, abys
jimi mohl řídit a otočit se pryč od ostatních padáků. Jakmile letíš do
volného prostoru, odbrzdi padák a udělej vše potřebné (slider, krajní
kanály, atd.). Pokud máš závity, neztrať povědomí o výšce.
NA PADÁKU
Po otevření
- jakmile máš otevřeno a letíš do volného prostoru, proveď nezbytné kontroly
- než zatočíš, podívej se
- když je okolo Tebe velký provoz, používej otáčky co nejméně
- nižší padák má přednost
Závěrečné přiblížení
- neutáčej výšku do padáků skupiny před Tebou
- dodržuj směr přistání. Pokud máš pochyby, přistaň podle prvního skokana
- když je bezvětří, přistaň podle prvního skokana
- když jsi na Tobě neznámém letišti nebo boogie, vyhni se vysokorychlostním přistáním
ZNÁŠ SVŮJ PADÁK?
Jak daleko doletíš:
- ze 100 metrů až na přistání za bezvětří?
- ze 100 metrů až na přistání proti větru 4 m/s?
- z 200 metrů do 100 metrů výšky proti větru 4 m/s?
- po větru z 300 metrů do 200 metrů při síle větru 4 m/s?
- jak tohle všechno bude vypadat při 6 m/s?
Jaká pozice řidiček nebo zadních popruhů Ti dá co nejplošší úhel náběhu, aby ses dostal zpět na letiště po špatném vysazení?
Jak rychle můžeš zatáčet s padákem, aniž by sis způsobil závity?
Když po otevření zjistíš, že došlo k přetržení řídící šňůry, provedeš odhoz nebo budeš přistávat za pomocí zadních popruhů?
Kolik výšky ztratíš:
- během 180 stupňové otáčky za řidičku? Kolik u třistašedesátky?
- během 90 stupňové otáčky za přední popruh? Stoosmdesátistupňové? U třistašedesátky?
Dokážeš vůbec používat přední popruhy? Jaká je nejlepší pozice řidiček pro plochou otáčku, při které neztrácíš tolik výšky?
NOUZOVÉ POSTUPY PŘI PŘISTÁVÁNÍ
Zopakuj si, jak přistávat na nebo do:
-
dráty vysokého napětí
-
stromy
-
vody
-
budovy
Konzultuj toto se svým instruktorem. Opakuj si nouzové postupy v postroji a také to, co budeš dělat na otevřeném padáku.
PLÁNUJ A PROCVIČUJ
Vždy si vyber místo na přistání před seskokem a zkus na něj přistát.
Využij každé příležitosti k tomu, aby ses učil získávat nad padákem kontrolu a poznávat jeho schopnosti.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.. Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6 AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com All right reserved |