Autor: Wiky, 19. 05. 2006 (8461x shlédnuto)
a) Špatně provedený odhoz
Může se stát, že v případě závady skokan nejprve otevře záložní
padák a pak teprve provede odhoz hlavního padáku. Základní postup
celého procesu bývá doporučen tak, že pravou ruku položíme na uvolňovač
odhozu a levou na uvolňovač pro záložní padák. Vyhne se tak potížm, že
po odhozu nemůže parašutista nahmátnout kliku pro záložák. Ale také se
může stát, že v psychickém tlaku nejdříve otevře záložní padák. Proto
se při výcviku doporučuje a nacvičuje se studenty, že každou kliku musí
uchopit oběma rukama. Nejdříve na pravé straně a pak na levé.
Tento problém částečně pomáhá řešit spřažený odhoz – RSL a přístroje AAD.
b) Odhoz nelze provést
Špatně zapojený 3-kroužkový system, špatné odhozové lanka nebo velmi
pevné suché zipy na uvolňovacích mohou způsobit, že odhoz neprovedete.
Prevencí tohoto jevu je poctivá kontrola a údržba celého odhozového
systému, která by měla být prováděna měsíčně. Také rotující padák,
obvzláště se závity, je velmi častá příčiny zabránění odhozu. V
okamžiku, kdy je závitů moc, zamotají i volné konce a tak skřípnou i
odhozové lanka, které nebudou mít dostatečný prostor pro pohyb a tudíž
je parašutista nevytrhne. Některé padáky již používají housingy, které
jsou určené k tomu, aby víceméně redukovali toto riziko.
Tříkroužkový systém se vyrábí ve 2 velikostech: Standard a Mini. Mini
kroužky jsou oblíbené a rozšířené díky “módnímu” diktátu, ale co do
bezpečnosti a prevence blokace odhozu jsou lepší systémy Standard,
které z těchto důvodů používají především studentské a tandemové
komplety.
Velmi stresující situací je chvíle, kdy vám v důsledku závady rotuje
padák a vy nemůžete odhodit díky skříplým lankům. Skydiverovi nezbývá
nic jiného než oběma rukama tahat za odhozový systém tak daleko, jak
jen to půjde. Pokud má na odhoz malou nížku, “nejlepší” volbou je
pokusit se dostat se závitů a získat nad padákem kontrolu. Aktivace
záložáku aniž bychom odhodili, to je opravdu ta nejposlednější možnost,
co máme udělat.
c) Vypadlý uvolňovač
Může se stát, že některý z uvolňovačů může vypadnout a tak v
okamžiku, kdy ho budete potřebovat, ho nenajdete. V tomto okamžiku je
nejlepší nahmátnou odhozovou tubu a posunovat ruku po ní a nahmatat
vypadlý uvolňovač.
Volný uvolňovač může být také příčinou předčasného odhozu a nebo
otevření záložáku. Pokud zjistíte, že vám “vlaje” klika, nejlepší, co
můžete udělat je odtrekovat od ostatní a otevřít záložák.
Pokud máte v pořádku otevřený hlavní padák, vždy zkontrolujte i
uvolňovače pro odhoz a záložní padák, zda jsou na svém místě.
Zkontrolujte také pohledem tříkroužkový systém a volné konce.
Vyvarujete se tak nepříjemnému překvapení z ničehonic provedeného
odhozu při závěrečné zatáčce před přistáním.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.. Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6 AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com All right reserved |