Autor: Wiky, 24. 05. 2006 (7891x shlédnuto)
a) Srážka padáků ve vzduchu
Srážka padáků velmi často bývá důsledkem psychické indispozice a
nepozornosti. Při srážce se oba vrchlíky mohou do sebe zamotat. Řešením
je odhoz. Jde o velký problém. Uvědomte si, že výšky už často nebývá a
nejvíce srážek na padáku bývá v závěrečném přiblížení před přistáním.
Tady si troufáme říct, že už není žádná výška… Pokud dojde ke srážce v
malé výšce, hrozí nebezpečí, že v případě odhozu a otvírání záložního
padáku nebude dostatek času.
Nejdůležitější je prevence. Snažte se vždy kontrolovat při otvírání
prostor kolem sebe a hlídejte si okolí i během letu a před otáčkami.
Dodržujte tradiční systém vykonávání zatáček a náletů do přistání.
Nedělejte poblíž ostatní parašutistů spirály a nekřižujte jiným okolo
vás směr letu.
Znejte místní zvyklosti na dropzonách (jak se přistává, kde je
vytyčený prostor pro výkonné a pro pomalé padáky), na kterou ruku dělat
poslední zatáčku atd. Nepodceňujte jakoukoliv maličkost, nejste nahoře
sami!
b) Závada za letu
Přetažením řidiček nebo zbrklým řízením si můžeme přivodit na padáku
nepříjemné chvilky. Pokud máme malou výšku, riskujeme, že nebudeme mít
dostatek času pro aktivaci záložáku či navrácení naší pitominky zpět.
Přetažení a různé abnormality při řízení padáků ve větší míře
prohlubují riziko závady u výkonných a eliptických padáků.
Věnujte velkou pozornost svým padákům, když balíte, otvíráte, letíte i přistáváte.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte.. Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6 AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com All right reserved |