Hanka
Správce
 Admin
Příspěvků: 117 |   | Karma: 6
|
Re:AAD - 04. 01. 2010 21:35
Ondras napsal: a nebít mého intinktivního otevření HP je celekm jasné jak by to dopadlo.. Ale třeba by se to poté řešilo jinak..
A pak bychom četli v incident reports, kterak parašutista otevíral hlavní padák příliš nízko a díky tomu došlo k jeho zamotání se záložním padákem aktivovaným AAD a ke znemožnění funkce ZP. Jsem ráda, že jsi ještě tady a dřív než ti někdo jiný vynadá, tak je třeba si uvědomit, že tvoje priority jsou následující: 1) otevři padák 2) otevři padák ve správné výšce 3) otevři padák ve stabilní poloze
A pokud se z nějakého důvodu ocitneš pod výškou 500 metrů ve volném pádu, otevírej rovnou záložní padák. Protože nízké otevření může mít stejné důsledky, jako žádné otevření. Po nízkém otevření hrozí riziko zamotání se záložním padákem nebo down plane. Nebo se hlavní otevře do závady, po čemž následuje už jen nízký odhoz - nedostatečná výška pro aktivaci ZP - náraz do země.
Předpokládám, že už to teď všechno víš, ale další studenti, co tady čtou, třeba ne.
O funkčnosti nebo nefunkčnosti MPAAD já určitě polemizovat nemohu, neb v problematice se detailně neorientuji, spíš mne zajímá názor riggerů. Ale tobě konkrétně ta "nefunkčnost MPAAD" paradoxne pomohla napravit sekvenci chyb (neotevření padáku, minutí výšky pro otevření hlavního padáku, minutí výšky rozhodnutí - student v 800 metrech buď visí na padáku nebo ne a když ne tak co?, otevření hlavního padáku pod 500 metrů namísto záložního padáku).
Fatality incidents jsou většinou důsledkem souběhu více chyb. Jde o to, přerušit včas tento řetězec.
Hanka http://affcentrum.cz
|