Hledání

Přihlášení

Home arrow Články arrow Kamera arrow Filmování Tvé první čtyřky 1/3
Filmování Tvé první čtyřky 1/3 PDF Tisk E-mail
Autor: Hanka, 15. 06. 2006 (7719x shlédnuto)

Paul QuadePaul Quade, 19. srpna 2002

Nejprve základní předpoklady. Členové týmu ti pravděpodobně dávají nějakou formu kompenzace, nejspíš v podobě zaplacení letenky (pokud právě začínáš) nebo možná ještě nějaké peníze navíc (třeba na balení padáku). Protože si tě najali, předpokládají, že budeš dělat určité věci, které ale ve skutečnosti ještě možná nezvládneš, protože... se je teprve učíš.

Jsem přesvědčen, že tvé záběry nevypadají jako záběry hochů z Arizona Airspeed. Ale ty se svým týmem nejspíš tuto sezónu neuděláš 1000 seskoků, takže to od tebe nikdo ani nemůže očekávat. Ujisti se, že to chápe alespoň kapitán týmu. Pokud kapitán nebo trenér týmu očekává něco jiného, než jsi schopen splnit, asi bys měl zvážit, jestli by nebylo lépe upustit od točení tohoto týmu hned. A myslím to vážně. Viděl jsem už poměrně slušeného kameramana, kterého však jeho tým verbálně “terorizoval” jen proto, že neměli absolutně představu o tom, jak obtížné je natočit video v “Airspeed kvalitě”.

Na druhou stranu, pokud tým rozumí, na jaké úrovni skáčeš kamery a chtějí s tebou spolupracovat, může to být bezvadná zkušenost, ze které se mohou učit všichni.

Točení čtyřky už není jen létání s kamerou na přilbě. Tým může rozhodnout, že budeš mít další povinnosti. Chtějí, abys jim plánoval výsadky? Chtějí, abys sledoval čas, aby se mohli soustředit na pozemní přípravu? Jsi zodpovědný za správný nálet? Děláš kopie z nahrávek pro všechny ke konci dne? To může být časově velmi náročné. Ostatní už jsou v baru a dávají si jedno chlazené, zatímco ty sedíš ve video-room a stáčíš videa ještě dalších 40 minut! Promluv si o tom s ostatními. Měli by to vědět, aby se nedivili. Údiv vzbuzuje spory. A spory nevedou k lepšímu létání!

Znám jednoho kameramana, který už v tomto zašel tak daleko, že udělal cosi, co nazval “Požadavkovým listem” a když mluví s týmem, dá jim vytištěnou jednu kopii a řekne: “Takhle zní dohoda, berte nebo nechte být.”. Ty zrovna začínáš, tak asi nebudeš muset zajít tak daleko, ale přemýšlej o tom. S tímhle klukem aspoň nedochází k žádným překvapením. Každý ví, na čem je.

První den

4-Way Nastal první tréninkový den a čas jít do letadla. Ujisti se, že všichni znají plán rozchodu. Typicky může být tak kolem 1200 metrů, kdy se členové týmu otočí a trekují, zatímco ty otevřeš uprostřed (možná 1400 metrů pro méně zkušené čtyřky). Ujisti se, že všichni rozumí následkům toho, co by se stalo, kdyby netrekovali - můžeš někoho při otvírání potkat a oba zemřete. Když stáčím video, pozastavím obraz v okamžiku rozchodu týmu, takže je dobře vidět, který člen opouští prostor pode mnou jako poslední. Nikdy o tom nehovořím v těchto konsekvencích, jde jen o to poukázat na fakt, že některá osoba se nedostane tak rychle a tak daleko jako ostatní, a to při každém seskoku.

Promluv si s ostatními i o tom, že není důležité se jen otočit a odtrekovat, ale rovněž neotvírat příliš vysoko. To ty máš otevírat vysoko, ne oni. Neměli by otevírat výš než v 1000 metrech. To jim zajistí, že se dostatečně separují nejen od sebe navzájem, ale i od tebe.

Co je na čtyřkách příjemné je to, že některé věci jsou jaksi neměnné, díky čemuž se cítím o něco bezpečněji. Nemusíš se starat o to, jaká je výška rozchodu pro tento seskok, protože výška rozchodu je vždy 1200 metrů. Je to jednoduché - jdeme čtyřku, rozchod je v 1200, konec diskuse, tečka. Můžeme se zaměřit na jiné věci a nemusíme se starat o výšku rozchodu.

A tak to jde i v průběhu zbylé části přípravy seskoku. Deset minut do výsadky, zkontroluj si vybavení, ustroj se a jdi k trenažéru. Pět minut do výsadky, přichází tým, zkouší si výskok a provádí se kontroly. Nastup do letadla v tom samém pořadí jako vždy, sedni si vedle té samé osoby, zkontroluj si kameru v 1800 metrech, další kontrola v 2700, potřásání rukou v 3000, ve 3500 metrech si nasaď přilbu. CamEyeII zapni do stand-by když svítí žlutá, nahrávat začni na zelenou. OK, tohle je můj rutinní postup, ale pro tvou představu to stačí. Něměnnost ti dá řád a několik příležitostí k tomu, abys odchytil případné drobné chyby a napravil je.

Ne všechny madla na Twin Otterech jsou stejně udělaná! Madla jsou přinejmenším ve třech a stupátka nejméně ve dvou různých provedeních. Umístění madel a stupátek se liší letadlo od letadla i na té samé dropzóně! U některých dveří můžete přijít k úrazu kolene či vytažení kliky záložního padáku. Ber to jako fakt a dobře si letadlo prohlédni už na zemi, abys věděl, na co si dávat pozor.




  Komentáře (2)
RSS komentáře
 1 Přidal Betmen, 17. 07. 2006 23:01
1.před výskokem/u trenežeru/ si domluv jasný signál k výskoku od jednoho z členů RW formace a vzhledem k jeho postavení ve formaci přizpúsob svou pozici na madlech,tak abis odskočil v pravý čas. 
2.padej stejnou rychlostí jako formace/komboška,zátěž/ 
3.padej tak,abys měl formaci v přibližné ose jednoho bodu na obzoru a tebe. 
1,2,3,-10000000.PADEJ.LÍTEJ.NEBOJ SE ZEPTAT A HLEVNĚ KE SPOKOJENOSTI VŠECH,BEZPEČNEJ SESKOK A PŘISTÁNÍ.
 2 Přidal Hanka, 18. 07. 2006 06:05
Díky za doplnění. Blue skies.H.

Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář.
Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Předch.   Další >