Autor: Hana Uríková, 21. 11. 2010 (8947x shlédnuto) Přilby Crener
dnes již nejsou žádnými nováčky na trhu sportovních přileb a jak je možno pozorovat na našich letištích, obliba přileb Crener stále vzrůstá. Nabízíme vám zajímavý rozhovor s René Cihlou, který stojí za těmito skvělými přilbami.
Ahoj Rendo, můžeš nám říci, co znamená název Crener ?
Crener
je obchodní značka složená z mého jména Cihla René C.rene .R. Nejsme klasická firma, kam
přijdete a koupíte. Jsme orientováni na zakázkovou výrobu, proto se na přilbu
někdy déle čeká. Ale i na tom se již pracuje - chceme zkrátit dodací lhůty na
minimum.
Jak jsi přišel
na nápad vyrábět přilby pro skydiving?
Podnikám již od
roku 1994. Přes prvotní neúspěchy a přešlapy jsem se dostal až k výrobě sportovních potřeb.
Přilby jsem vyráběl již dříve,
ale pro paragliding. Jednoho dne mi kamarád řekl, že si udělal parašutistický kurz a když se v klubu zmínil o
mně a o tom, co dělám, tak mne okamžitě kontaktoval předseda klubu
a zeptal se, jestli bych pro ně nevyrobil
nějaké přilby na skákání. S tím jsem souhlasil a vyrobil
první formy a první kusy. Sériovou výrobu jsem rozhodně neplánoval, ale když jsem viděl, že jsou všichni spokojeni, rozhodl jsem se v tom pokračovat, a tak
vznikla první řada parašutistických přileb Crener.
Máš nějakou
osobní zkušenost se skydivingem (tandemový seskok nebo
sám skáčeš)?
Ano, sám jsem aktivní
parašutista a převážně mne najdete na
letišti Líně u Plzně. Ke skákání mne přemluvil výše zmiňovaný kamarád, který mi v začátcích hodně pomáhal -
díky Karle.
Která přilba by
mohla být považována za vlajkovou loď Crener?
Jednoznačně nejprodávanější a nejviditelnější na letištích je Ghost II . Design této přilby nepřehlédnete ani ve vzduchu - jednoznačně je nezaměnitelný. Takže bych tento
model s klidnou hlavou nazval
vlajkovou lodí Crener.
Laiky by možná
zajímalo, co je na výrobě takové přilby nejtěžší?
Kde se dá tzv. nejvíce pokazit?
Především samotná příprava, stačí malá chyba před začátkem
laminování a zničíte si formu za několik tisíc. Také samotná finální úprava povrchu je poměrně náročná. Lakujeme několik vrstev, které musí
dobře proschnout, aby se poté dal krycí
lak přebrousit a doleštit do finálního
lesku. Překvapivě nejvíc se dá
pokazit právě při finálním leštění. Stačí
malá nepozornost a leštícím kotoučem si strhnete lak na hraně jedna dvě. Taková nepozornost se nedá zaretušovat a
často se musí celá přilba znovu
přestříkat včetně nápisů a linek.
Kameramany jistě
zaujal výrobek Crenlock. Pověz nám o něm něco.
Crenlock je rychloupínací zařízení na principu bajonetového
zámku. Často dostávám dotazy, jestli se dá použít jen do přileb Crener. Tento
zámek je velmi univerzální, dá se
montovat i přímo na povrch přilby, takže jeho použití je možné do libovolné
přilby. Následně lze přes adaptér
přimontovat na přilbu jakékoli zařízení: kameru, fotoaparát, svítilnu, L-profil (boční montáž), ochranné
boxy atd.
Nabízíš široké
spektrum barev. Je možné se domluvit také na airbrushi?
Řídíme se heslem "Náš zákazník, náš pán", a proto je možné
nastříkat přilbu i netradičními odstíny barev přesně podle přání
zákazníka. Když si zákazník přeje airbrush, uděláme aibrush přesně dle jeho
požadavků. Na tuto práci máme externího pracovníka, který má skutečně velmi bohaté
zkušenosti s touto technikou. Jednou si zákazník přál, aby byl na přilbě reklamní leták Kaufland. Velmi jsem se zasmál,
ale když jsem viděl, že to myslí vážně, zavolal jsem specialistu a za týden jsem
měl na stole přilbu s letákem. Dále je možné na přilbu nastříkat jmenovky, loga firem, speciální znaky - možnosti jsou prakticky neomezené.
Jsou zákazníci
výhradně z České republiky nebo i z cizích krajů?
Zákazníky nemáme jen
z České republiky, dodáváme
skoro do celého světa a velmi početnou skupinu zákazníků tvoří Poláci. Prodej si většinou řídíme sami - bez
prostředníků a prodejců. Můžeme tak lépe komunikovat se zákazníkem, především př speciálních barevných úpravách.
Můžeš naznačit
něco z dalších plánovaných projektů?
Na sezonu 2011 připravujeme například ochranné boxy na kamery, nebo
novou přilbu s podbradníkem
a odhozem (za rozumnou cenu). Dále pružnější zubaté pásky pro uchycení nábradku,
které bude možné dodat
v barvě přilby. A do budoucna bude integrální přilba s jedinečným
designem.
Všem čtenářům přeji mnoho úspěšných seskoků i
v nadcházejících sezónách a doufám, že se s mnohými setkám
osobně - jak na letišti, tak i
v letadle.
Děkujeme za rozhovor. Více informací o přilbách naleznete přímo na stránkách http://crener.com/.
Fotogalerii hotových projektů naleznete na facebooku.
Komentáře (1)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář. Prosím přihlašte se nebo se zaregistrujte..